Måndag, tisdag och onsdag.

2009-08-19, 20:09:23 / Kategori: Allmänt
Har varit dålig på å skriva nu. Fullt upp helt enkelt.

I måndags kväll kom Jennica till Halmstad med tåget för att hänga med mig till jobbet i tisdags. Fick ett mess när hon satt på tåget. Snälla vi kan vell gå från stationen hem till dig. Viste tänkte jag det låter skönt. Var lite små mörkt när jag gick fast tänkte det är nog inte så farligt. Kom vell lite mer än halvvägs till stationen när himlen öppnade sig. Regnjackade hade jag på mig så det var bara upp med luvan och fortsätta gå. 
Jennica hoppa ur tåget iklädd en långärmad tröja och ingen jacka. Gå skulle vi ju göra så det var bara att göra det. Väl hemma kunnde man vrida ur vatten från kläderna. Det som inte dödar det härdar.

Tisdagen var fylld av mängder med kluriga frågor. Insåg ganska snart att det var väldigt nyttigt att ha med sig någon som ifrågasatte det mesta. En sak som är självklar för mig behöver inte vara självklar för någon annan. Att sen försöka förklara något för någon är inte alltid så enkelt det heller. Det kan vara jätte svårt att hitta ord som förklara saker och ting för en som inte vet någon ting. Vi kom fram till att jag och Jennica är kvigor och Jennicas mamma är en sin ko i alla fall!
På kvällen blev det dans till Cc & Lee på västerhagen. Har inte varit där på jätte länge. Trött, trött, trött efter en lång dag. Joakim tack för kvällens danser!

Idag har jag gjort premiärturen i Johanns lastbil. En ganska lugn dag enligt Johann. Å det får jag vell hålla med om. Vi hämta ett flak med havre i Åsa som vi körde till Hönryds Kvarn utan för Morup. Sen var vi upp med ett flak i Horred och ett i Berghem som skulle fyllas med spannmål och tillsist var vi i Åsa en gång till och ställde av ett flak som skulle fyllas med vete. Träffade Ann som jobbade på Munka när jag gick där på Hönryds Kvarn. Kul å träffas så längesedan vi sågs!

Imorgon är det jobb igen. Börjar 09.00 vet inte vad som händer. Det märker vi helt enkelt.
Nio dagar kvar på jobbet nu. Jippi och suck....

// Caroline



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?