Ta vara på varje sekund av livet...

2009-08-04, 19:19:04 / Kategori: Allmänt
Talade med en väldigt kär vän igår om att vi båda var så förskonade från sjukdommar och sakdor som lätt till att en person i vår närhet försvunnit ifrån oss påtok förtidigt.

Fem timmar efter detta samtal får jag reda på att en kille som gick två klasser under mig på gymnasiet har varit med om en trafikolycka och ligger nersövd på Lunds lassarett. Har man gått på en sådan liten skola som Munka så känner man eller vet vilka alla är på ett eller annat sätt.

Jag riktar tankarna till många av mina vänner som är betydligt närmare vän med denna kille än jag och självklart till hans familj och till alla andra som just nu befinner sig mellan hopp och förtvivlan.

Jag kan inte annat att hoppas att allt går bra och att vi får ha han forsatt i vårt liv.

Det är fruktansvärt att det skall behöva hända sådan här saker för att man skall inse hur kort och skört livet kan vara.

Så ta vara på varje sekund. Lös problem med vänner och familj direkt. Älskar du någon. Säg det! Häng inte upp dig på strunt saker. Glädjs istället åt de små och stora fina stunderna.

// Caroline



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?