Hemma igen...

2009-07-19, 21:52:42 / Kategori: Allmänt

Känns inte ett dugg kul. Bara allmänt jobbigt helt enkelt.
Att ha levt ihop med människor så tätt inpå varandra i mer än en veca å sen komma hem till två rum och kök och vara helt ensamt är mer eller mindra fruktansvärt. Men, men det är vell bara bita ihop antar jag.
Håkan och Anette tar motorcyklarna och beger sig mot Finland på Torsdag. Skall vara borta i tolv dagar. Jag stannar hemma och bossar över mig själv. Det skall bli jätte kul fast fruktansvärt mycket jobb. Sen är det bara lite mindre än en månad innan skolan börjar och man har massa folk omkring sig igen. Det är helt enkelt tur att dessa omständigheter ändå råder. Hösten hade varit olidlig annars. Jag hoppas verkligen dom kan KRAMAS nere i Skåne...

Nu har jag nog klagat tillräckligt. Måste försöka minnas gårdagen. Finns nog inte riktigt ord som räcker till att beskriva dagen och framförallt kvällen med. Helt FANTASTISK kan vi börja med...
Som vanligt var man lite små seg under dagen. Lyckades ändå palla mig in till byn och införskaffa världens finaste arbetsbyxor. Hem och vila igen efter denna utmattande utflyckt. Åter in till byn och Grönlandsparken och titta på Zlips när dom showade lite. Det är inte många som slår Milissa Williams röst å när dom tillsist körde Golden Eye acappella så är det pytte skin på hela kroppen... Hem igen. Duscha och äta.
Dans 20.00 precis som vanligt. Slapp cyckla, taxi Johann Silvhorn är helt suverän. TACK, TACK, TACK! Blender drog igång dans. Grymt ös och härliga foxar som vanligt. Zlips tog vid efter 45 min med sin helt unika stil. Deras låt val och Milissas röst är helt oslagbart. Det kan inte bli annat än en kanon kväll. Jag var helt klart på hugget och redo att jaga, för det är det man får göra som tjej...  Tror jag lyckades hitta fem nya denna kväll de flesta minnen från kvällen är lite smått suddiga. Tror drogen jag intagit kallas fox och den är helt klart beroendeframkallande...
Lyckades hitta den ena mysigare än den andra. Ola, Bengan, Johann, Peter är ju lika underbara som vanligt. Hittade Daniel med västen nykter på toan så han slet jag till mig fort och drog med upp till dansgolvet. Å sen stog han där... Den lille kaxige i folkmun kallad eller i alla fall av vissa andra godingar! Den där kaxigheten vet jag inte riktigt vad det kommer ifrån för det är det minsta han är. Mysigt var det. För å inte säga underbart! Fast försöka sitta här och förklara detta är totalt omöjligt. Det måste upplevas annars är det kört. Jag svävade på rosa moln hela kvällen i alla fall!
Håller helt på å glömma nått annat som också var helt fantastist med kvällen. Varje år, sista kvällen på dansbandsveckan uppe i Malung avbryts all dans 00.00 för fyverkeri. Alla samlas tillsammans ute för att skåda något helt fantastisk. Fyverkeriet är till musik. Två låtar en långsam och en snabb. Sen står det en kille och slår på tändhattarna så fyverkeriet smäller av i tackt till musiken. Helt fantastiskt!

Årets låtar...



 





 


// Caroline

Helen

En sak är skön, börjar jag i Skåne finns det iaf en som delar DANS intresset! När man väl fastnat kommer man inte loss...



Hoppas resan hem gick bra!



2009-07-19, 22:46:22 URL: http://kallgard.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?