Mys!

2009-07-08, 18:34:19 / Kategori: Allmänt
Stressade lite smått hem igår från jobbet försöka komma hem innan gästerna kom. Lyckades nästan! Det var otroligt skönt att äntligen träffa dem igen. Tre dygn kan ibland vara fruktansvärt lång tid. När väl Camilla, Ola, Helena, Johann och Jennica var på plats spred sig lugntet i kroppen. Eller var det kanske när de varma mackorna stod på bordet som lugnet infann sig. Det var en aning rörigt att hålla koll på alla olika sorter.
Vi åt med god apptit och pratade om ditt och datt. Till efterätt blev det jordgubbar egenplockade från bärlandet (självplock precis jämte jobbet) till detta ikom även Kim och Jenny vilket var mycket trevligt.
Som vanligt när man har trevligt och skall iväg så blir det lite små stressigt. Men iväg kom vi och dans blev det. Oj, oj, oj va mycket folk det var. Van från Öland nu så gick det ändå ganska hyffsat att dansa tyckte jag. Wahlströms gav som vanligt en underbar spelning. Mys dans med Johann som vanligt och fick äran att ta sista dansen med Henrik. Finns helt klat värre avslut...
Fast det bästa och kanske och värsta med hela kvällen var att äntligen få träffa Helena igen. Att man kan sakna en sån lite människa (börjar egentligen bli ganska stor) så mycket är konstigt. Hon har satt spår i mitt hjärta på ett sätt som ingen annan lyckats med. Det var så skönt att hon fortfarande var den där goa tjejen som jag kommer ihåg henne som. Ordfrådet är inte alltid det största. Säga vet inte och rycka på axlaran är hon expert på. Hon skrattar fortfarande åt när jag säger Bullsebo istället för Bosebo. Å att skaffa nån kille är fortfarande bara onödigt. Fast samtidigt som det är en otrolig glädja att träffa henne så gör det samtidigt fruktansvärt ont...
Efter dansen fick jag nöjet att ha nattgäster natten till ära. Lånade ut min säng till Johann och Jennica så tog jag resesängen och sov så sött breved eller försökte i alla fall. Det finns ju helt klart skönare sängare. Ändå trevligt att somna med lite sällskap och fram för allt vakna upp med sällskap. Planen var att dom skall bege sig klockan tio för att hämta husvagen i Hjo och sen åka vidare på lite mini semester i Malung innan dansen börjar på söndag. Det slutade dock med att klockan blev 13.00. Inte bra med för mycket morgon mys!
Nu i eftermiddag har jag äntligen träffat min älskade Frida. Förstår inte varför det skall behöva dröja så långt mellan gångerna nu för tiden. Skönt å veta var vi har varandra i alla fall. Det blev picknick på stranden, mumsigt! sen blev det efter maten lur på filten i den sköna solen!
Plockade hallon på vägen hem. Har snart ätit ett kilo... Nu är det sommar!

Ikväll blir det kvällsmat hos Sofie. Grey´s kvällar har ju nu mera blivit bara sitta ner och ha det sönt och umgås kvällar!

// Caroline



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?