Vilken dag!

2009-06-01, 21:48:44 / Kategori: Allmänt
Den började bra 04.30 med att vakna på helt rätt sida. Inte alla dagar detta sker.
Anlände till jobbet 05.00 och började pyssla med det vanliga. Samla ihop korna för mjölkning, fixa fram mat till dem och se till så dom små (kalvarna) hade det bra. Tog den vanliga vägen runt hagen där de höggravida damerna går. Å där hitta jag 1845 Nytta och hennes tolv timmar gammla kalv 2059 Nytta (kvigkalvarna ärver mammas namn) Nu tänkte jag att jag skulle lägga upp en bild här men trög som jag är och ingen data suport i närheten så får vi helt enkelt klara oss utan de så länge... Söta var dom i alla fall!
Morgonen fortsatte med frukost på altanen. Underbart!
Resten av dagen var det lite rivning på vårat nya byggprojekt på jobbet. Fantastiskt skönt att få en kofot i handen och sen bara gå loss totalt. 
Slutade jobbet klockan 14.00. Tog bilen fort hem och slängde mig i duchen. Sen var det äntligen dax för en efterlängtad heldag och kväll med Frida. God mat och gott vin var planen. Å det började bra. Vi handlade... Rostad potatissallad med sparris, rädisor och salladslök och till det tänkte vi servera färskost fylld bacon lindad kycklingfilé. Vi kom och började fixa å allt gick väldigt bra tills vi kom till salladen och den underbart goda grönsaken avokado. Jag hörde bara ett skrik sen var det blod precis över allt. Finger skadad med vass kniv tänkte jag. Fram med kökshanduken och packa in Frida fort som sjutton i bilen. Iväg till akuten med en väldig fart. Vi kom in direkt så någon kunde titta på det om än att det inte gick fort. Å det såg nog mycket värre ut än var det var. En djupt snitt blev det fast inga skador på fingret i övrigt. Med bedövning och sju stygn så var krisen över.
Hem igen och torka upp blodbadet i köket, fixa klart maten denna gången utan avokado...

Känns skönt att jag behöll lugnet. Vet knappt om jag varit med om en sådan här situation innan. Allt gick ju bra tillslut och det känns otroligt skönt!

Nu skall jag vattna blommorna på balkongen sen är det nog sängen som gäller. Ledig tisdag och onsdag nu. Skall bli otroligt skönt!

Kram till er alla



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?