Året som gick...

2010-01-01, 22:43:24 / Kategori: Allmänt
Första dagen på nya året och det nya deceniet!

Att försöka minnas allt som hänt under de senaste tio åren är ju mer eller mindre omöjligt. Jag var 12 år och är nu 22 det händer ett och annat under den tiden om man säger så... Jag har hunnit med å konfimera mig, sluta grundskolan, tagit studenten och nu börjat studera igen. Jag har hunnit med att besöka tio länder. Människor har kommit och gått i mitt liv. Människor har stannat i mitt liv. Jag har börjat med nått av det absolut roligaste jag vet. Dans! Listan på vad som har hänt kan göras hur lång som helst...

Det har hänt mycket under året som gått och jag kan aldrig sluta att förundras över hur fort tiden går.
Erika och Lizette var här härom kvällen och det kändes verkligen som det bara var en vecka sen senast vi satt där å skratta, prata i mun på varandra och åt en himla massa god mat.
1 maj är en dag som kommer kommas ihåg som en dag som ändrade mitt dans liv. Inflyttningsfesten hos Kim och Jenny bjöd på underbart väder, trevlig kubb, god mat och fram för allt mängder av nyansikten som jag är så glad att jag träffat. Vissa vänner för livet och alla likna galna i dans som jag!
Beslut om att börja plugga togs. Frågar mig många gånger om det verkligen var rätt? I slutändan var det väl det än då. Känns dock oftast som det är fler motgångar än framgångar. Men, men jag är van att kämpa i motvind så varför bryta den tränden...
Sommaren bestod av två veckors semester en planerad och en väldigt spontan. Å vad fyller man planerade och spontana semestrar med om inte dans... Vecka 27 drog vi till Öland 25 grader varmt, strålande sol, fantastiska människor och mängder av underbar dans. Mersmak, mersmak, mersmak... Hem be snällt om en veckas semester till. Beviljad! Vecka 29 for vi till Malung. Inte fullt så fantstiskt väder men ack så underbara människor och oj, oj, oj vilka danser!
Sommaren började lida mot sitt slut och insickten över att jag skulle lämna jobbet närma sig. Tungt. Men dom finns ju kvar så det var bara klippa navelsträngen och kasta sig ut. Hösten har varit som en berg och dal bana kan man lugnt säga... Det måste upplevas för å förstås!

Nu är året slu och ett nytt har börjat. Hur detta år kommer bli är omöjligt att säga. Inte lönt att fundera över. Blir aldrig som man tänkt sig ändå. Det ger sig helt enkelt!
Hoppas på en bra år i alla fall med lite mer stolpe in istället för stolpe ut...


Bilder säger mer än ord. Här är ett urplock ur mitt 2009!


Hans, Ingegerd och Johann Öland 2009


Jennica, Ola och jag Öland 2009


Öland 2009


Jag och Jennica Öland 2009


Jag och Camilla Öland 2009


Nattamat Öland 2009 


Grillkväll Öland 2009


Theres Malung 2009


Jonas, Camilla och Ola Malung 2009


Jag, Theres och Jennica Malung 2009


Ola och Jonas tappra grillmästare Malung 2009


På väg till dansen Malung 2009


Ola, Peter och Camilla Malung 2009


Johann, Bengan och Theres Malung 2009


Delar av de goa gänget i Malung


Jag, Theres och Jonas Malung 2009


Samma hög men nu något utslagna danshjältar Luciafesten på Alnarp 2009


Anna och jag innan Kostyboston 2009


Jenny, jag, Fredrik och Anna innan Kostymboston 2009


Jenny och Anna Kostymboston 2009


Anna, Michaela, underskön dam och Hanna Gåsaboston 2009


Martin, Calle och jag klär Gamlegårdstuppen



Dukning inför Luciafesten 2009


Theres, Carl Christian, Johannes och jag på Tivoli i Köpenhamn


Anna gör sin första snöängel på Alnarp


Gamlegårdstuppen och mitt nuvarande hem i bakgrunden


Lantan (Gamlegårds sop och tvättinrättning)


Frida och jag på min födelsedag 2009


Anna, Grus Grus och jag på min födelsedag 2009


Jag och Anna vid Jüregens sten


Niklas, jag och Johan på Gåsaboston 2009


Jag och Peter Malung 2009


Jag och Ola Malung 2009


Min och Olgas sista sommar tillsammans på Skedala Säteri

Nu hoppas vi på ett fantastiskt 2010!









KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?