Vilken dag!

2009-12-11, 23:54:26 / Kategori: Allmänt
Ja vad skall man säga om denna dag. Kan lätt säga att det har varit den absolut bästa födelsedagen i hela mitt liv!
06.45 öppnas dörren till mitt rum (hade vist glömt nykeln i dörren på utsidan) och skönsång sätter igång. Det är två röster som tar ton. Att Anna sjunger hör jag direkt men vem är den andra...? Jo min älskade Frida från Halmstad! Å in kommer dom med en stor kartong fylde av en helt fantastisk smörgås tårta som Frida hade gjort. Vilken överraskning. Hade absolut ingen aning om att hon skulle komma. Snacka om att bli chockad.
På med morgonrocken och hugga in på smörgåstårtan till frukost. Det är typ det absolut godaste man kan äta till frukost. Ca 07.15 kommer fyra junior farbröder och tre farbröder iklädda hel lucia kostym med sång, nybakta lussekatter och pepparkakor. Flitiga herrar som varit uppe sen 02.15 och bakat. Även dessa stämde in i ja må hon leva. 07.30 ställer hela gamlegård + två lantanoider upp i ännu en skönsång + paket (skumtomtar. MUMS!)
Totalt i lyckorus och helt chockad gav jag mig iväg till skolan! Å där får jag paket av underbara Nilla. Ett jättfint silverhalsband med flistugg ingraverat på en bricka! 
Lunch på Gamlegård med smörgåstårta!
13.00 ringer dom från Arlövs blomsterhandel och säger att de har ett bud till mig. Å vem är det ifrån om inte Håkan, Anette, Cilla och Gustav!
14.30 en löptur runt egendomen. Kände att jag behövde smälta intrycken av dagen. 16.00 var det dax för dukning till morgondagens luciafest. Vi börjar bli ett bra gäng nu som jobbar bra ihop. Så med både pizza paus, tårta paus och sång var vi klara med dukning till 220 personer klockan 20.00.
Resterande del av kvällen har jag och Anna spenderat hos Martin och Caroline framför idol! Imorgon bär det av till Köpenhamn på dagen sen är det Luciafest för hela slanten! Skall dansa gärnet...

Tack alla för en underbar och oförglömlig dag!

// Caroline



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?