Sol, sol, sol!

2009-08-05, 12:32:31 / Kategori: Allmänt
Äntligen är det fina vädret här. Lunch på balkongen idag det är lyx det!

Igår var det lite halvstressigt på jobbet. Rättare sagt är det väldigt mycket som skall göras på en och samma gång. Prio nummer ett nu när det fina vädret har kommit är att få in 3:e skörden. 100 ha = 200 allsvenska fotbollsplaner som huggs idag. Håkan skall börja stränga i eftermiddag sen börjar vi hacka/snitta imorgon. Jag och Håkan var och hämtade en snittvagn med traktor i Falkenberg igår så tanken är att vi skall köra med två ekepage imorgon.



Våran T160 med JF hackvagn



Poettinger snittvagn med en MF som vi har på demo


Samtidigt som vi håller på å köra in gräset så tvättar Ludde (H och A yngsta son) ladugården så vi kan stalla in djuren så fort som möjligt. Allt regn som kommit den senaste tiden har jag gjort att det är fruktansvärt skitigt ute i hagarna.
Väl klara med allt detta så skall vi bygga klart det nya stallet, eller det nya gammla stallet för vi kanske kalla det så att vi har någonstans att ha alla djur. Sen antar jag att det är inte så mycket tid över tills jag börjar skolan. 26 dagar tror jag det är idag. Mycket som skall göras innan dess.



Kan undra hur länge det kommer vara rent här...


Missade Västerhagen igår. Tror inte jag kommer lyckas åka dit mer än en gång till. Inga höjdar band kvar så då får jobbet gå i första hand. Man får passa på att tjäna pengar nu när man har möjlighet...

Ringde boendegeneralen på Alnarp idag också. I nu läget har jag ingenstans att bo. Hon skulle dock göra allt som stod i hennes makt för å lösa det. Annars söker jag en säng eller parkbänk i närheten av Alnarp....



// Caroline



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?