En hård dag på jobbet...

2009-07-06, 20:38:58 / Kategori: Allmänt
Framförallt kan det vell vara så att jag haft semester en vecka å inte alls var van vid att jobba. Att den sen har varit på tok för varmt för att jobba gör ju inte saken bättre.
Cykeln fick stanna hemma i morse. Chefen han å ringa precis innan jag skulle iväg och bad mig köra runt hyrtab och hämta med mig en laser och stativ till dagens jobb. Dom hade hunnit med en del när jag varit borta. Alla väggarna till plansilosarna var på plats. Nästa steg var attt fylla mackadam. Det var här lasern kom in i bilden. Det skall vara 12 cm betong skiljer det mer så fyller man med mackadam den biten. Sen skall hela golvet luta en centimtimeter per meter i detta fallet 15 cm från bakkant till framkant. Tur vi hade lasern säger jag bara annars hade det varit svårt å få till det.


Väggarna är på plats






Lasern



Denna plaserar man ut där man vill veta nivån. Ut efter den ser man sen hur mycket man behöver lägga dit eller ta bort.


Medans Håkan och Gunnar höll på med det här så skruvade jag gängstänger. 240 närmare bestämt. Bara 300 kvar! I dessa skall vi sen fästa armeringen.





540 sådanna här rundstänger skall skruvad dit sen skall vi fästa armeringen i dessa



Vår nyinköppta kompis!

// Caroline



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?