Vilken dag!

2009-07-31, 20:53:18 / Kategori: Allmänt

Det mesta fungerade i morse. Fullt upp på förmiddagen. Ville få färdigt så mycket som möjligt tills Johann å Jennica skulle komma. Blandade foder till korna, åkte runt å räknade och kollade till alla kvigorna å lite annat smått å gott.

Sen kom underbara Johann å Jennica. Så underbart att se dem. Helt fantastiskt att få krama dem igen. Vi tittade runt lite på gården. Pratade om lite allt möjligt och fikade på lite kex, bullar och saft.

Blev lite sen med mjölket. Men vad gör det när man har fått kramats....

Två nya liv har kommit till världen idag! Grannen till jobbet var ute och gick med sin hund. Dom ringde å sa att kalven har något under magen och att kon blödde där bak. Jag ut och kollade läget så allt var rätt. Det under kalvens mage var navelstränger. Den var helt i sin ordning, torkar efter ett tag och sen försvinner den.
Å blöder lite efter en förlossning gör nog vi människor också så inte heller det var någon fara. Tycker ändå det är skönt att människor ringer och att de bryr sig. Ofta är det inte så farligt fast de har uppmärksammat det i alla fall. Ännu roligar är det sen att kunna berätta att det inte är någon fara, utan helt normalt. Dom var tacksamma över att de lärt sig något nytt och jag var glad för att jag fått en frisk kalv och att jag dessutom gjort mina grannar glada å posetiva. Otroligt viktigt att vårda relationen med grannarna när man har en gård.

Nu skall jag gå ut å släppa ut 50 kor. Sen är det nog sängen som gäller. Två dagar kvar. Skall bli skönt å sova på måndag!

// Caroline




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?