Blodgivare...

2009-06-03, 12:52:27 / Kategori: Allmänt
Det borde helt klart många, många fler bli. Det tar en halvtimme av ditt liv tre till fyra gånger om året. Inte mycket tid när man tänker på hur mycket nytta det gör... Så följ mitt råd. Anmäld dig direkt på geblod.se eller ring din närmaste blodcentral. Man känner sig helt klart nöjd efteråt. Jag har skänkt en halv liter blod till någon som kommer in efter en trafikolycka, kanske till en planerad operation eller kanske till ett cancersjukt barn. Som tack för hjälpen får man 30 kr (summan är beroende på hur långt ifrån man bor) dessa lämnade jag i en insamlingsbössa till cancerfonden. Det är en liten gärning i mitt liv men som kan vara till mycket stor betydelse i någon annans liv.

Så lyd mitt råd bli BLODGIVARE


Vilka få ge blod?

Om du är mellan 18 och 60 år, frisk och väger minst 50 kilo är chansen stor att du kan bli blodgivare.








KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?