Borgeby fältdagar!

2009-06-25, 21:04:11 / Kategori: Allmänt
Började jobba 05.00 i morse. En smått kaotisk morgon. Vi fick hem vår 22 nyinköppta kor från Örebro igår kväll. Å dessa har stått uppbundna innan å då komma in på ett dels helt nytt ställe sen gå löst med alla andra, äta kraftfoder i en konstig station som skrammlar och lever och dessutom stå på rad i en trång mjölkgrop och bli mjölkad ja då blir det helt enkelt lite väl mycket på en och samma gång för en ko. Detta innebär mycket lös skit åt alla håll och kanter och jag vägrar gå dit du vill syndromet. En och annan spark kan inträffa också. Jag lyckades få en rakt i vänster bröst. Tur att det är äkta vara, annars hade det nog blivit punktering istället dämpade det sparken. Mjölkade blev de i alla fall och frukosten avnjöts på alltanen i morgonsolen!



Sen bar det iväg till Borgeby Fältdagar. Det är en utställning med maskiner, växtodlingsförsök och demonstrationer av alla de slag. Är alltid kul å åka iväg och se det nyaste inom branchen och träffa folk. Sen hur folk kan åka från ja inprincip hela landet dit det förstår jag inte riktigt. Tror detta är den ända utställningan av detta slaget och storleken som finns i Sverige och tydligen är den ganska känd i andra länder också. 












Vi var hemma vid halv fyra å då gick jag på semester. Är ledig till den 6 Juli nu. Skall bli rätt skönt. Sen får vi se vad som händer. Borde få reda på om jag kommer in på skolan snart...

Får vell fortsätta packa inför Öland. På lördag klockan nio rullar vi från Halmstad!


// Caroline



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?