Gräs i stora lass!

2009-06-22, 23:28:15 / Kategori: Allmänt

Ja då var andra skörden i full gång. 31 dagar sedan första skörden. Märkligt hur saker och ting kan växa så fort.
Började jobba klockan tolv idag. Eller rättare sagt vi började med å äta på jobbet klockan tolv. Ett var vi i gång med hackande. Håkan körde första lasset och sen fick jag ta över. Å vad händer det första det gör? Jo krånglar... Håkan kom som ett skott medd bilen löste problemet och åkte igen. Jag han bara starta igen innan nästa problem dök upp. Bara till att ringa igen. La på luren å grät en skvätt medans jag väntade. Hatar krångel.
Problemet löst och oj va bra det gick sen. 16 lass mellan tre och halv elva. Jag är nöjd!



Min vän just nu! Valtra T 160 med JF hack och 40 kubiks metsjö kärra




Imorgon skall jag hämta min klänning 08.00 hos Sofie och sen direkt till jobbet. Hur länge det blir körning imorgon det vet jag inte. Vi märker det helt enkelt. Tråkigt å kanske missa Blender på Västerhagen fast dom är ju på Öland nästa vecka så jag skall nog överleva.

Hörde en grymt bra låt när jag körde sista lasset. Tänker på Sofie och Askvägen. Det var tider de!





Godnatt!

sofie

oj du! den traktorn är inte att leka med!! inte heller låten. ses i morgon kl 8 älsklingscarro!! :)



2009-06-23, 00:21:27 URL: http://cutthechords.blogspot.com



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?