Ibland kanske man bara skall vara tyst...

2009-06-08, 20:55:48 / Kategori: Allmänt

Idag gick jag som vanligt i min egna lilla värld på jobbet med mina hörselkopor med radio i. Mina absolut bästa vänner en dag när jag är trött. Så idag satt jag i teleskoplastaren och körde runt på lite allt möjligt samtidigt som jag lyssnade på förmiddag i fyran. Ett musik program som går på förmiddagarna i P4 Halland. För å komma till hela poängen med det här inlägget. Vid tio gick dom in med ett sånt där viktigt medelande/trafik medelande. Tydligen kunde man inte ringa till 112 i hela södra Sverige det gick heller inte komma fram till polisen på 11414 eller sjukvårdsupplysningen på 1177. Å visst i dagens samhäll kan sådant hända även fast man tycker att det absolut inte borde få hända. Vilket fall som helst slutar de medelandet med å säga. Försök å ring senare. Å det är det sista jag vill höra när jag sitter med min vän som fått ett getingstick och inte kan andas eller när det brinner för fullt på jobbet är försök igen senare... Vid sådana tillfällen vill jag att någon som kan lösa situation kommer fortast möjligt. Jag vill inte ringa lite senare.
Ett annat bra exempel när man egentligen bara borde vara tyst är när strömmen går på jobbet och man ringer till Eon och skall felanmäla det. Då får man knappa in nån kod sen säger de tack för anmälan och avsluat medelandet med att säga för mer information gå ut på våran hemsida. De måste helt ha glömmt att vi precis ringde och anmälde att vi inte har någon ström...
Ibland kanske man bara skall vara tyst helt enkelt....

//Caroline




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?