Tiden går...

2009-06-20, 20:03:19 / Kategori: Allmänt

Ibland kan jag sitta å tänka att vissa dagar och datum kommer alltid att kommas ihåg. Som igår 19 juni hade jag var på jobbet i tre år. 19 juni kommer jag förmodligen alltid tänka tillbaka på 19 juni 2006 när jag började mitt första riktiga heltidsjobb.
Samma sak var det igår när jag satt och band min midsommarkrans så tänkte jag tillbaka på året innan när jag och världens sötaste satt där vid samma bord och hjälptes åt att binda våra kransar och hur vi sen dansade runt midsommar ostängen i Mellbystrand och sjöng barnlåtar som jag aldrig hade hört. Insåg att jag börjar bli gammal då.
Sen igår kväll när regnet öste ner så tänkte jag tillbaka på midsommar 2007 när det kom 101 millimeter från tidigt på morgonen fram till middags och hur vi grillade på engångsgrillar under paraply i Olofsbo.  
Högtider kommer förmodligen alltid att vara lättare att minnas och titta tillbaka på. Fast jag tror det är så att ju äldre man blir desto mer datum och dagar kommer man minnas och titta tillbaka på... Tror det är ett tecken på att man är vuxen. Å det känns skönt att kunna se tillbaka på livet å minnas och tänka hjälp vad tiden går.

// Caroline




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?