Trött, svett och lycklig!

2009-06-13, 18:14:40 / Kategori: Allmänt

Ja det är vell ungefär det jag blir efter en löprunda! Trött och svettig är vell kanske inte så konstigt att man blir men var kommer lyckan ifrån? Att inte kunna göra något på nio år som man älskar och sen kan börja göra det igen ja då kan man inte bli annat än lycklig... Att springa var livet för mig för nio år seda fram för allt orientering på den tiden. Att kunna springa i skogen över stock å sten utan att snubbla eller vricka fötterna ut av sig är en magisk känsla. Antar att det är som med dansen som jag skrev om för några dagar sedan. Det måste upplevas, för att över huvudtaget begripa vad det är för magiskt med att springa runt i skogen och få revor på benen, gyttja upp till knäna, vada genom unket iskallt mossvatten och sen avsluta det med att dusch utomhus i mitten av april. Har man riktigt otur så ligger snön kvar också.
Orienteringen ligger fortfarande på hyllan så för tillfället är det jag löparskorna och stigarna i Halmstads omnejd som gäller. Fast galenskapen och den smått idiotiska förälskelsen i att springa finns fortfarande kvar... 


En av alla prisutdelningar i budkavel där i stod högst upp!
Sofie (andra sträckan), Jag (sista sträckan), Elin (andra sträckan), Erika (andra sträckan) och Maria (första sträckan)


Erika och jag när vi springer ihop på vårt första o-ringen i Hässleholm 1995

//Caroline




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?